En defensa d’Òmnium Cultural

En defensa d’Òmnium Cultural
(Barcelona, 20 de febrer de 2011)

Després de les declaracions de la senyora Alícia Sánchez-Camacho, presidenta del grup parlamentari del Partit Popular de Catalunya, demanant al Govern de Catalunya que, en vista de la manca de recursos econòmics a Catalunya, es deixi de subvencionar Òmnium Cultural, volem fer el nostre públic reconeixement de la tasca que desenvolupa Òmnium Cultural en defensa de la nostra cultura, la nostra llengua i la nostra identitat com una nació del món.

Volem recordar a la senyora Alícia Sánchez-Camacho que si la Comunitat Autònoma de Catalunya no pot dotar la sanitat ni les escoles bressol dels recursos necessaris és únicament per raó de l’espoli fiscal que patim els catalans, quantificat en 22.000 milions d’euros anuals, i pels repetits incompliments constants del Govern de l’Estat espanyol en els pagaments que ha de fer a la nostra Comunitat Autònoma, els darrers dels quals ascendeixen a 759 milions d’euros establerts en la disposició addicional 3a de l’Estatut, o els 1.450 milions del fons de competitivitat a més de les inversions no executades.

Des de Reagrupament Independentista també volem manifestar que cal posar la cultura al centre de la política nacional catalana, atès que en el món, les nacions ho són per la seva identitat i, per tant, per la seva cultura. Volem recordar a la senyora Alícia Sánchez-Camacho que la identitat no és una anomalia, sinó l’única raó de ser d’un poble, la manera de participar en la diversitat de la diversitat mundial i aportar‐hi riquesa.

Com a catalans tenim un doble repte. D’una banda conservar, promoure i projectar la nostra cultura perquè nosaltres som dipositaris davant nostre i davant del món d’aquesta aportació a la diversitat cultural, que ens fa singulars i, alhora, com a poble també hem de fer aportacions al desenvolupament cultural internacional. També ens correspon el deure de transmetre el llegat de la nostra cultura a les generacions futures.

Finalment, reafirmem les paraules del President de Reagrupament que va pronunciar, en seu d’Òmnium Cultural el dia 18 d’octubre de 2010:

“Desitgem que a les properes eleccions l’independentisme sigui majoritari al Parlament de Catalunya altrament, si l’Estat espanyol comprova que, per enèsima vegada, la nostra resposta a l’espoli fiscal, a la sentència del Tribunal Constitucional, etc., és continuar a la cerca de més autonomia, més estatuts, més peix al cove… doncs ho sento, senyors, però tindrem el que ens mereixem” .

Barcelona, 20 de febrer de 2011

5.799 lectures | 17 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Valoració: 10/10 (17 vots)

Gràcies per la teva valoració!

Ja havies valorat aquesta pàgina, només pots valorar una vegada!

La teva valoració ha canviat, gràcies per contribuir!

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'ENQUESTA DE LA SETMANA

Us sembla encertat que Artur Mas torni a cedir fent una nova tongada de retallades?
 Sí. Obeir Madrid és la manera d'aconseguir el pacte fiscal
 L'austeritat és el camí de la recuperació
 No. S'hauria hagut de plantar i denunciar l'espoli fiscal davant el Govern espanyol

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

BARCELONA
TAULA RODONA : LES HOMILIES D'ORGANYÀ
ANTONI FILOL
(Alcalde d'Organyà)
DOLORS LAMARCA
(Directora de la Biblioteca Nacional de Catalunya)
JOSEP Ma. BENÍTEZ
(Historiador de la Cultura)
ANDREU ROSSINYOL
(Filòleg)
CONXA PLANAS
(Moderadora de l'acte)

Les homilies d'Organyà, testimoni escrit d'una llengua viva:el català parlat a la fi del segle XII

Biblioteca de Catalunya
(Sala de la Caritat)
Carrer de l'Hospital, 56

Organitzat per:
Amics d'Organyà
Biblioteca de Catalunya

BARCELONA
XERRADA : CREIEM EN LES EMPRESES?
GORKA KNÖRR

CICLE DE XERRADES :
I SI FÓSSIM UN ESTAT?

Biblioteca Jaume Fuster
(Sala Auditori)
Pl. Lesseps, 20-22
(GRÀCIA)

BARCELONA
PRESENTACIÓ DE LA INICIATIVA CIUTADANA EUROPEA
JOSEP SORT
DAVID VINYALS

Casa Orlandai
C/Jaume Piquet, 23
SARRIÀ

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
L’ESTAT PROPI PER CATALUNYA, UNA QÜESTIÓ DE SUPERVIVÈNCIA: VIABILITAT ECONÒMICA I POSSIBILITATS DE FUTUR
RAMON CARNER
MIQUEL ÀNGEL GRÀCIA
ANDREU BATLLE
MARTA CONEJOS

Sala Auditori de L'Escorxador
C/ de L'Escorxador n. 19

BARCELONA
XERRADA : EXÈRCIT / SERVEIS D'INTEL·LIGÈNCIA / MOSSOS / POLICIES LOCALS
POL MOLES
(Especialista en Defensa i Forces Armades)

CICLE DE XERRADES :
I SI FÓSSIM UN ESTAT?

Biblioteca Jaume Fuster
(Sala Auditori)
Pl. Lesseps, 20-22
(GRÀCIA)